dinsdag 30 maart 2010

Wat heb je geleerd?

Het is voor mij al een tijdje geleden, dat ik de 23 dingen uitgebreid heb onderzocht. Nu zitten er altijd dingen tussen, waar je meer affiniteit mee hebt, dan andere. Nu kun je, als je dat wilt, al je tijd stoppen in Web 2.0. Het internet is wat dat aangaat letterlijk en figuurlijk oneindig. Je kunt je ook concentreren op de dingen, waar je wat mee "hebt".
Mijn keuze is op het laatste gevallen. Ik vind het leuk, dat ik de dingen, die ik zelf niet frequent ga gebruiken, gezien en uitgeprobeerd heb, maar voor mij zijn er 3 zaken, die er uitspringen: het Weblog, Flickr en Youtube. Deze gebruik ik regelmatig.

Daarbij maak ik bij voordeel gebruik van een combinatie van al deze mogelijkheden.

Vooral aan mijn blog heb ik zeer veel plezier beleefd. Vooral in periodes van natuurijs wordt het veel gelezen en gewaardeerd. Af en toe wordt ik door wildvreemden aangeschoten met de vraag: "Ben jij Bert Breed?" Over sociale netwerken gesproken....
Daarnaast heb ik dankzij 23 dingen iets geleerd, waar ik zeer veel baat bij heb: Symbaloo. Deze staat niet in de 23 dingen, maar hoort er wat mij betreft absoluut in!
Wat dat aangaat is Web 2.0 een dynamisch iets. Eén ding is zeker: over 5 jaar staan er dingen in 23 dingen, die nu nog niet eens bestaan! Dat is ook het leuke van ons vak: je bent nooit uitgeleerd. Zelfs niet als je zo braaf oplettend bent als de schrijver van dit stukje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten